מנכ"ל משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, אמיר גיא נבחר ליו"ר איגוד חברות הפרסום ויכהן בתפקיד בשנתיים הקרובות. גיא יחליף בתפקידו את היו"ר היוצא, מודי כידון, מבעלי גיתם BBDO, ששימש בתפקיד ב-4 השנים האחרונות, קרי קדנציה כפולה.
במהלך כהונתו הוביל כידון את המאבק לשינוי שיטת התגמול בישראל והתאמתה לשיטות הנהוגות ברחבי העולם. חברת שטראוס, בנק הפועלים וחברות נוספות גדולות במשק הודיעו לאחרונה כי אימצו את השיטה ותעבורנה לשיטת תגמול המתמחרת על פי שעות העבודה על הקמפיין ואינה מבוססת עמלות. אל החברות הישראליות הצטרפו חברות רב לאומיות דוגמת פרוקטר אנד גמבל, יוניליוור ועוד, שביצעו גם הן את המעבר לשיטה החדשה בישראל, אך ישנה ברחבי העולם. במקביל, הוביל כידון את המאבק בהצעה לשינוי החקיקה העוסקת באופן תגמול הפרסומאים, אותה הובילה חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ.
במקביל, להנהלת האיגוד החדשה נבחרו ניב חורש, נבו כרמי, גיל סמסונוב, דודי שמעוני, יורם דמבינסקי, ירון מרחב, אדם אבנון, טל בריקמן, און גולדשטיין – לעומק התודעה. ממשרדי הדיגיטל נבחר אופיר כהן ממקאן דיגיטל ולועדת הביקורת מונה גדעון בריקמן.
לדברי מודי כידון, "אני עוזב את התפקיד בתקופה מאתגרת של סערה כלכלית במשק, חידושים טכנולוגים אשר משנים ומשפיעים על צורת צריכת המדיה, צמצום של אמצעי המדיה המסורתיים והתרחבות אמצעי המדיה הדיגיטליים. כל זאת מחייב חשיבה מחודשת ליחסים שבין המפרסמים, הפרסומאים והצרכנים. אני כולי תקווה שחבריי להנהלה ימשיכו בתהליך התאמת מודל התגמול בין המפרסם לפרסומאי, אותו התחלנו בקדנציה האחרונה, כפי שנהוג בעולם כולו".
אמיר גיא מסר: "ראשית ברצוני להודות לחברי אגוד הפרסום שבחרו בי ובחברי הדירקטוריון הערב. משימה לא פשוטה ניצבת בפני הנהלת האיגוד החדשה. הענף עובר בשנים האחרונות שינויים טובים ומרגשים, בין היתר חילופי דורות בעמדות הבכירות, התפתחויות טכנולוגיות מרגשות וההתמקצעות הנדרשת כתוצאה מכך. במציאות זו, התפקיד של אגוד חברות הפרסום צריך להתחדד והאיגוד צריך להיות אקטיבי יותר, ולשרת בצורה טובה יותר את ענף הפרסום בפן המקצועי".
גיא הוסיף ואמר: "אין זה סוד שהשיחות והכותרות שנקשרו בענף הפרסום בשנים האחרונות סבבו סביב היבטים מסחריים, מדיה, שיטות תגמול ואקזיטים. בתוך כל זה העבודה הקריאטיבית הטובה שעושים משרדים רבים (בכל ערוצי הפרסום, מסורתיים וחדשניים כאחד) נדחקה לשוליים. זה רע מאד לענף. הפוקוס של האיגוד יהיה לשנות את זה".
"המקצוע שלנו הוא מקצוע נהדר, חכם ויצירתי והוא הכלי החשוב ביותר שיש בידי לקוחותינו בכדי לקדם את עסקיהם", הוסיף גיא. "העבודה היצירתית הזאת בשירות הלקוח היא הפוקוס האמיתי של משרדי הפרסום, של אנשי הקריאייטיב, הדיגיטל והניהול. זו האמת היום יומית במסדרונות משרדי הפרסום. תפקיד האיגוד הוא לייצג את האמת הזאת ולקדם אותה. תפקידנו לחזק את משרדי הפרסום באמצעות קידום הסטנדרטים הקריאייטיבים הגבוהים ביותר, ובתוך כך משיכת הטאלנטים והאנשים המצויינים לתעשייה. תפקידנו לייצג את הענף בפני מפרסמים, לסייע בפתרון בעיות משותפות ולעזור לשפר את הצעת הערך של הפרסומאים למפרסמים. המשימה היא כאמור לא פשוטה וחברי הנהלת האיגוד יזדקקו להירתמות של כל הענף סביב האינטרסים המקצועיים המשותפים וקידומם לטובת תפישת הערך בעיני לקוחותינו".
מנכ"ל האיגוד יגאל בר און מסר כי "איגוד חברות הפרסום בחר הנהלה ראויה שהרכבה מבטיח עשי. אני מודה למודי כידון על שתי קדנציות אפקטיביות ופרודוקטיביות ומאחל הצלחה ליו"ר הנכנס, אמיר גיא".

תגובות באמצעות facebook

תגובות