אנאי רוה ורעות רז מבאומן' הן הצמד הזוכה בתחרות המקומית, מתוך 49 עבודות שהוגשו ויטוסו להתחרות מול כל העולם בתחרות ה-Young lions. בתום דיון ארוך על העבודות שהעפילו לשלב הגמר, זכתה העבודה אשר במרכזה ליגת העל בכדורגל.

"משנים את חוקי המשחק". אנאי רווה ורעות רז

"משנים את חוקי המשחק". אנאי רווה ורעות רז

באירוע התמודדו 49 עבודות של צעירי הקריאייטיב (מתחת לגיל 30) של ענף הפרסום מ-30 משרדי פרסום החברים באיגוד הפרסום. הבריף של התחרות ניתן ע"י האגודה למען הלהט"ב, ובחסות Oral-B מבית פרוקטר אנד גמבל (P&G). בבריף התבקשו המתמודדים להביא פתרון קריאייטיבי למסר: ללהט"ב זכות שווה להורות.

התובנה לפתרון של העבודה הזוכה היא: "בכל סקר שנערך בקרב הציבור הישראלי מעל ל-70% תומכים ובעד זכויות לקהילה הגאה בנושאי משפחה. אנחנו חיפשנו את ה-30% שלא תומכים. כך הגענו למגרש הביתי של הסטרייט הישראלי: מגרש הכדורגל". רוה ורז מציינות שהמגרש הוא המקום בו הקהל אינו בהכרח אוהד וה"פרזנטורים" מייצגים את הגבריות המסורתית האולטימטיבית.

על פי הרעיון, באירועי הכדורגל הנצפים של השנה, בליגת הנשים והגברים, יעלו השחקנים כשהם מלווים בילדים, כשלצידם, יעלו נשים וגברים (בהתאמה) מהקהילה שנאבקים על זכותם להיות הורים בישראל, כך שיראו "כמו משפחות גאות". לדברי הזוכות, רוה, בוגרת בצלאל ורז, בוגרת הבצפר: "יותר חשוב מהזכייה בתחרות זה נושא המודעות לסוגיית אי שוויון הזכויות לקהילה הלהט"בית, במידה והרעיון יקרום עור וגידים זאת תהיה עבורנו הזכייה הגדולה".

בין העבודות הנוספות שדורגו במקום גבוה וכמעט זכו ניתן לציין את עבודתו של דור פלג מליאו ברנט תחת הכותרת "רחוק מעין רחוק מהלב"; "איך באים תינוקות של במבה לעולם" של עומרי צידון ונועה נבות ו"The proud voice" של תום גבאי וחווה נאמן מגליקמן שמיר סמסונוב.

"רחוק מהעין, רחוק מהלב". דור פלג

"רחוק מהעין, רחוק מהלב". דור פלג

"איך באים תינוקות של במבה לעולם". עומרי צידון ונועה נבות

"איך באים תינוקות של במבה לעולם". עומרי צידון ונועה נבות

"The proud voice". תום גבאי וחווה נאמן

"The proud voice". תום גבאי וחווה נאמן

רן שלהבי, סמנכ"ל האגודה למען הלהט"ב ששימשה כ"לקוח" אמר: "לעולם הפרסום יש השפעה רבה על השיח בחברה הישראלית. כל חשיפה של הקהילה הגאה בקמפיינים, מקרבת אותנו עוד צעד לעבר מציאות שוויונית. אנו שמחים ומברכים על שיתוף הפעולה עם איגוד הפרסום והבצפר ומאחלים לזוכות הצלחה בתחרות העולמית בקאן".

תגובות באמצעות facebook

תגובות