36 פרסים חולקו בטקס האפי 2018 כאשר 24 מהם חולקו שווה בשווה בין 2 המשרדים המובילים: אדלר חומסקי ומקאן תל אביב. חלק מהזכיות של אדלר חומסקי משותפות עם גיתם (פלטינום) ועם גריי קונטנט ומדיה-קום – 2 החברות ששייכות לקבוצת אדלר חומסקי, ואחת נוספת עם משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי. בקבוצת מקאן מנגד, אחת הזכיות היא של מקאן-וואלי.

 

אדלר חומסקי ורשבסקי

אדלר חומסקי ורשבסקי

 

אדלר חומסקי לוקח איתו גם את הפרס השווה של הערב – הגראנד אפי – המוענק למהלך הטוב ביותר של השנה – על קמפיין "החשדנים" של הלוטו "אולי זה מישהו שאתה מכיר?". 3 הזכיות הנוספות של אדלר בזהב, התקבלו עבור בזק בינלאומי בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים; פרוקטר אנד גמבל בקטגוריית טואלטיקה ופארם והלוטו ("חשדנים"), בקטגוריית שירותים נופש ופנאי. המשרד זכה ב-4 פרסי כסף נוספים, שאחד מהם הוא בקטגוריית פלטינום, עבור המהלך לשופרסל אונליין יחד עם גיתם BBDO.

 

מקאן תל אביב

מקאן תל אביב

 

מקאן תל אביב זכה בזהב עבור המהלכים לתנובה בקטגוריית מוצרי מזון ומשקאות, יוניליוור בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית ו-IKEA בקטגוריית קמעונאות. זכיה נוספת בזהב הגיעה באמצעות מקאן ואלי, עבור אסם בקטגוריית Media Innovation. מקאן זכה בפרסי כסף נוספים, עבור קימברלי קלארק בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית, yes (פאודה) בקטגוריית תקשורת ומדיה, פפר בקטגוריית Media Innovation.

השנה הוגשו לתחרות 85 עבודות, בתום שלב השיפוט הראשון 50 מהן עברו לשלב הגמר ו-36 מהן זכו בפרס. 13 עבודות זכו בזהב, 10 זכו בכסף ו-13 בארד.

 

הענקת פרס מפעל חיים לשניים ממייסדי באומן בר ריבנאי – מיקי בר ושוני ריבנאי

הענקת פרס מפעל חיים לשניים ממייסדי באומן בר ריבנאי – מיקי בר ושוני ריבנאי

 

אירוע מרגש נרשם במהלך הערב עם הענקת פרס מפעל חיים לשניים ממייסדי באומן בר ריבנאי – מיקי בר ושוני ריבנאי. ניכר שהשניים, שהמשרד אותו ייסדו עדיין נחשב לאחד המצליחים והמובילים בתעשייה, היו נרגשים. שניהם נשאו דברים, העלו זיכרונות מתחילת דרכו של המשרד והודו ליורם באומן, השותף המייסד שעודנו פעיל ולמשה גאון שהיה שותפם הרביעי.

משרד הפרסום גיתם BBDO זכה "רק" ב-2 פרסים, שניהם בקטגוריית האפי פלטינום הנחשבת, הבוחנת מהלכי פרסום לאורך שנים. אחד מהם ומהמוצדקים שהיו, הוא פרס "זהב בקטגוריה" עבור השקת סלקום TV (קמפיין "משיח") והחדירה המוצלחת של שירותי הטלוויזיה אונליין לבתי האב בישראל, (184 אלף בתי אב). בנוסף, המשרד זכה ב"כסף בקטגוריה", יחד עם אדלר חומסקי, עבור שופרסל אונליין.

 

 

הפתעה נוספת ומרעננת הגיעה מכיוון מנצ', שרושם שנה רביעית ברציפות במעמד הזכיות בתחרות האפי. לאחר שזכה בעבר עבור המהלך למותג הרכב סקודה, מנצ' ממשיך בהצלחה העקבית והערב זכה באפי פלטינום ארד – עבור אותו המהלך לסקודה, שהוגש תחת השם "עשינו דרך ב-3 שנים, איך הפכנו את סקודה ממוצר מצוין למותג נחשק". בנוסף זכה המשרד בפרס הארד בקטגוריית מוצרי מזון ומשקאות עבר מהלך לקפה נח'לה.

הזוכה הרביעי בקטגוריית האפי פלטינום הוא גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס, שזכה בפרס הארד עבור המהלך ל-Fly Card, כרטיס האשראי של אל-על למועדון הנוסע המתמיד. המשרד זכה בנוסף בפרס הזהב עבור מהלך ההשקה לפרטנר TV, בקטגוריית תקשורת ומדיה.

ראובני פרידן סיים את הערב עם 4 פרסים. המשרד זכה בזהב עבור המהלך למותג האופנה קסטרו עם סטטיק ובן אל, בקטגוריית יופי אפנה וטיפוח. בנוסף זכה בזהב עבור "מהלך המחאה" לבנק מזרחי טפחות, בקטגוריית פיננסים וכן זכה כסף עבור "מפלצות המשכנתא", גם הוא למזרחי טפחות. הזכייה הרביעית היא בארד, עבור חברת UMI בקטגוריית רכב ותחבורה.

 

 

מבין סוכנויות הדיגיטל, Great Digital שהיו ההפתעה המרעננת של השנה שעברה, זכו הפעם בארד בקטגוריית קמעונאות, עבור המהלך לרשת AM:PM. בקטגוריית המגזרים זכה בזהב משרד הפרסום הדתי-חרדי מימד, עבור המהלך לחברת מילקו – החברה המרכזית. חברת ההפקות מיוחס קריאייטיב פרודקשן זכתה בכסף במגזרים, עבור המהלך לחברת בזק בינלאומי.

28 מפרסמים שונים, ב-17 קטגוריות, זכו השנה בפרסים בתחרות, וביניהם בולטים מותגי טלקום ותקשורת כגון סלקום, yes, בזק, בזק בינלאומי ופרטנר. בעולמות הצריכה בלטו תאגידי ענק כגון P&G, יוניליוור, קימברלי קלארק ובפיננסים היו אלו מזרחי טפחות, לאומי קארד, פפר ובנק הפועלים.

תגובות באמצעות facebook

תגובות