בתחרות Young Lions, של פסטיבל קאן, הנערכת ע"י הבצפר, איגוד הפרסום ורשת שוקן כחלק מדג הזהב, זכה במקום הראשון – יובל פרחי קופירייטר דיגיטל ממשרד הפרסום מנצ'. פרחי הוא בוגר הבצפר במסלול קופירייטינג, לאחר שסיים את לימודיו החל לעבוד כקופירייטר ביהושע, ולפני 4 חודשים הצטרף למנצ'.
במסגרת תחרות דג הזהב, עורכים רשת שוקן איגוד הפרסום והבצפר תחרות מוקדמת בין אנשי הקריאייטיב הצעירים של תעשיית הפרסום. הזוכים במקום הראשון נשלחים ע"י איגוד הפרסום והבצפר לתחרות Cannes Young Lions הנערכת מידי שנה בפסטיבל קאן. בתחרות משתתפים אנשי קראיטיב צעירים עד גיל 28 מכל העולם, ועומלים במשך יומיים על בריף שניתן להם מהנהלת התחרות.
הבריף של התחרות בה זכה פרחי במקום הראשון, ביקש להעלות רעיון בדיגיטל למלחמה באלימות ברשת. העבודה הזוכה "הסנאפצ'אט מצטרף למאבק באלימות ברשת" – הציעה להוסיף בסנאפצ'ט פילטרים של אלימות מילולית וויזואלית (ראה הקייס של העבודה הזוכה).
במקום השני זכתה עבודה של דניאל לי ורדי ונעה קרן מגיתם "חנות הסמאטרפונים של ילדים שהתאבדו" ובמקום השלישי זכתה עבודה של טל לשץ אבוגוב ממקאן ואלי "וואטסאפ מקליד תרופה למכה".
בצוות השיפוט של התחרות השתתפו: יגאל שמיר (גליקמן שמיר סמסונוב), דני יעקובוביץ' (גיתם), עמי אלוש (ליאו ברנט), שחר קיקוס (יהושע), שני גרשי (מקאן ואלי), דרור נחומי (מקאן), נעמה יוגב (מנצ'), יוני שומכר (זרמון גרופ), תום חנני (אקליפטוס), ארז מיטל (לעומק התודעה).
דברי יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום והבצפר: "אנו גאים לקחת חלק במפעל כה חשוב לקידום המקצועיות ורמת הקיראייטיב של צעירי תעשיית הפרסום. תודה לאנשי הקריאייטיב הצעירים, למשרדים, ולשופטים שלקחו חלק בפרויקט. אני בטוח שיובל פרחי ייצג בכבוד את תעשיית הפרסום הישראלית ומאחל לו שיחזור אלינו עם פרס מפטיבל קאן.
העבודה הזוכה:
הסנאפצ'אט מצטרף למאבק באלימות ברשת
בוצעה ע"י יובל פרחי מפרסום מנצ'
הסנאפצ'אט הוא אחת מפלטפורמות התוכן האהודות ביותר בקרב בני הנוער בישראל, שם הם יכולים להעלות תמונות וסרטונים אשר נמחקים בתוך 24 שעות. אחד הפיצ'רים הפופולריים ביותר באפליקציה הוא כמובן הפילטרים המפורסמים שלה.
אנחנו נפרסם בתוך הפילטרים באפליקציה )באמצעות כלי פרסומי אשר קיים בסנאפצ'אט ונקרא "Sponsered Lenses"
כך שביום בהיר אחד יופיעו בה כמה פילטרים משתנים חדשים – מילות גנאי אשר מסתובבות מסביב לפנים (זונה, שרמוטה, מפגרת…), לאחר מכן פיקסלים אשר מטשטשים את הפנים, ולבסוף חבל תלייה אשר מלופף מסביב לראש. הפילטרים יופיעו לפי הסדר הזה, אשר מתאר את התהליך שעלול לעבור קורבן של אלימות ברשת.בעזרת מובילי דעה ועמודי נוער פופולריים ברשת (לדוגמה, "ראש 1" ו"מעריב לנוער") אנחנו נזמין את בני הנוער לצלם את עצמם עם אחד הפילטרים החדשים, להעלות לרשתות החברתיות ולכתוב שיש דברים שלא נעלמים בתוך 24 שעות, ולכן צריך להיזהר עם כל תמונה או סרטון שאנחנו מעלים לרשת. לתמונה נבקש להוסיף את התיוג #נזהריםברשת. על מנת לחזק את הבאזז התקשורתי סביב המהלך, אנחנו נשתמש במובילי דעה פופולריים בקרב בני הנוער, אשר יצטלמו עם הפילטרים ויעלו תמונות מהסוג הזה לרשת.
העבודה הזוכה במקום השני:
חנות סמארטפונים יד שנייה מילדים שהתאבדו
בוצעה ע"י נעה קרן ודניאל לי ורדי מגיתם BBDO
בעיה:
היום קל להיות רע. כל מה שצריך זה מסך להתחבא מאחוריו, וקורבן שאתה לא רואה. ואם אתה לא רואה מה עובר על הילד שמולך, איך תרגיש אמפתיה ותבין את ההשלכות למעשים שלך?
פתרון:
נפתח חנות ייחודית המוכרת סמארטפונים יד שנייה של ילדים שהתאבדו כתוצאה מבריונות רשת. החנות תציע מחירים סופר אטרקטיביים שיפורסמו ברשת לבני נוער בלבד. כל המידע, התמונות, התגובות וההתכתבויות לא יימחקו מהמכשירים, כך שהמבקרים בחנות יבינו איך זה נשמע, נראה ומרגיש להיות זה שמתעללים בו, זה שמחליט להתאבד. המכשירים יוצעו למכירה גם באתר ייעודי, כך שגם הגולשים בבית ייחשפו למסר. כל ההכנסות ממכירת המכשירים, בחנות או באתר, ייתרמו למאבק החשוב נגד בריונות ברשת. במקביל, נתעד את המהלך ואת התגובות של המבקרים בחנות ונעלה את זה לרשת.
העבודה הזוכה במקום השלישי:
וואטסאפ מקליד/ה תרופה למכה
בוצעה ע"י טל לשץ אבוגוב מ McCANN VALLEY
אחת הסיבות העיקריות לאלימות ברשת בקרב בני נוער היא חוסר המודעות לכוחן של מילים. הן יכולות לפגוע לא פחות מאלימות פיזית ולהוביל לפגיעה עצמית או אפילו להתאבדות. כדי להראות עד כמה מילים יכולות להיות אלימות, נפתיע אותם בפלטפורמה העיקרית שבה הם מתקשרים – וואטסאפ.
ביום הראשון של חודש המודעות לבריונות ברשת, יותקן עדכון גרסה לאפליקציה אצל משתמשים עד גיל 18, ובו יסתתר הקמפיין שלנו. האפליקציה תפעל כרגיל חוץ מדבר אחד – פעולת המקליד/ה… שמופיעה כשרושמים הודעה בזמן אמת, תוחלף בפעלים אלימים, למשל מרביצ/ה… בועט/ת… סוטר/ת… דוקר/ת… ועוד, ותמחיש למשתמש איך מרגיש קורבן לאלימות ברשת.
השינוי יתפוס את תשומת לבם של המשתמשים, יסקרן אותם ויוביל להשערות שונות לגבי מקורו. בסוף היום, וואטסאפ תצא בהודעה רשמית שמדובר בקמפיין מודעות לבריונות ברשת, ותקרא לבני נוער לחשוב פעמיים לפני שהם לוחצים ״שלח״, ולקחת אחריות על המילים שהם בוחרים להשתמש בהן.